Też w tą polską produkcje grałem na Amidze. Podobnie było z Franko, Doman, Mentor :)
Doman był super :)
A co do Kajko i kokosz to trzeba brać pod uwagę, że na Amidze gra wyszła w 1995, a na pc dopiero w 1998.
Na Amidze był też z polskich podobnych przygodówek Mentor, Misja Harolda.
A na Pc Sołtys oraz Książe i Tchórz (najwyżej ceniona z wymienionych).
Ale generalnie z Top przygodówek polecam obowiązkowo te przejść:
Secret of Monkey Island 1990 (Special Edition 2009) (fanowskie spolszczenie)
Monkey Island 2 1991 (Special Edition 2010) (fanowskie spolszczenie)
The Curse of Monkey Island 1997 (fanowskie spolszczenie)
Gabriel Knight: The Sins of the Fathers 1993 (remaster z 2014) (fanowskie spolszczenie)
Broken Sword The Shadow of the Templars 1996 (fanowskie spolszczenie)
Broken Sword II: The Smoking Mirror 1997 (fanowskie spolszczenie)
Grim Fandango 1998
The Longest Journey 1999 (PL napisy + dubbing)
Syberia 2002 (PL napisy + dubbing)
Syberia 2 2003 (PL napisy + dubbing)
Sporo razy przechodziło się te wysoko oceniane klasyki gier przygodowych.
Całkiem niedawno odświeżone wersje Secret of Monkey Island -Special Edition i
Gabriel Knight Sins of the Fathers HD 20th Anniversary Edition i to po polsku z fanowskim porządnym tłumaczeniem.
Gabriel Knight Sins of the Fathers 1993 to być może nr 1 gatunku, ale ciężko wybrać,
bo jest jeszcze The Longest Journey 1999.
Dreamfall: The Longest Journey 2006 sequel The Longest Journey 1999 to też dobra gra,
ale już miała wady.
Moim zdaniem Syberia 1 i 2 oraz The Longest Journey i Dreamfall: The Longest Journey dużo zyskały przez dobrą polską lokalizację zarówno napisy polskie i dubbing polski.
W sumie są 3 części gry na podstawie tych samych komiksów:
Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów 1995
Kajko i Kokosz: Szkoła latania 2005
Kajko i Kokosz: Twierdza Czarnoksiężnika 2011